вівторок, 7 жовтня 2014 р.

Матеріали до уроку №3 "Алгоритми та програми"

Найважливіше в цьому уроці
Алгоритм — це скінченна послідовність команд, виконання яких приводить до розв'язання поставленої задачі.
Виконавець алгоритму — це об'єкт, що здатний виконати команди алгоритму.
Розробляючи алгоритм, потрібно перш за все визначити, для якого виконавця він призначений, і використовувати в алгоритмі тільки ті команди, які входять до системи команд цього виконавця.
Виконавець алгоритму повинен точно виконувати команди алго­ритму, навіть не розуміючи, чому і навіщо потрібно виконувати саме ці команди, щоб розв'язати поставлену задачу. Таке виконання алго­ритму називають формальним виконанням алгоритму.
Алгоритм опрацювання даних, записаний спеціальною мовою та призначений для виконання комп'ютером, називається комп'ютерною програмою.
1*. Що таке алгоритм?
2°. Які команди можуть входити до алгоритму для конкретного ви­конавця?
З*. Що таке формальне виконання алгоритму?
4*. Що таке програма?
5°. Як скласти алгоритм для Рудого кота?
6°. Як виконати алгоритм для Рудого кота?

Виконайте завдання
              1 Складіть алгоритм приготування чаю.
2*. Складіть алгоритм приготування вашої улюбленої страви. 
3°. Виконайте алгоритм:
1.  Знайти суму чисел 1 і 3.
2.  Додати до одержаної суми число 5.
3.  Додати до одержаної суми число 7.
4.  Додати до одержаної суми число 9.
5.  Додати до одержаної суми число 11.
6.  Повідомити результат.
4*. Є повна посудина місткістю 8 літрів і дві порожні посудини місткістю 3 літри та 5 літрів. Складіть алгоритм одержання в одній з посудин 2-х літрів рідини для виконавця, систему ко­манд якого описано в цьому пункті. 
5*. Є координатний промінь з позначеними на ньому числом нуль і на­туральними числами. На цьому промені мешкає виконавець Коник, який вміє переміщуватися по ньому, виконуючи команди: 1) стриб­ни на З одиниці праворуч; 2) стрибни на 2 одиниці ліворуч. Початкове положення Коника - точка 0. Складіть алгоритм, за яким Коник за найменшу кількість стрибків опиниться в точці: а) 12; б) 7.
6*. Човняру потрібно перевезти в човні через річку вовка, козу і капусту. У човні, крім човняра, уміщається або тільки вовк, або тільки коза, або тільки капуста. На березі не можна залишати козу з вовком або козу з капустою. Складіть алгоритм переве­зення. (Ця стародавня задача вперше трапляється в математичних рукописах VIII століття.)
7*. Складіть алгоритм, за яким Рудий кіт намалює на сцені два пря­мокутники різних розмірів і зі сторонами різних кольорів так, щоб вони розміщувалися один всередині іншого. Використайте  команду задати розмір олівця.

8*. Складіть алгоритм, за яким Рудий кіт намалює на сцені два ква­драти різних розмірів і зі сторонами різних кольорів так, щоб вони розміщувалися один поза іншим.

Немає коментарів:

Дописати коментар